Existentiella frågor

Varför är jag här?
På jobbet, alltså. Jo, det blev jag varse alldeles nyss. Programfel medförde panikutryckning. Felet var dessvärre mitt eget (slarvamaja) och som jag alltid brukar säga Tur att jag inte är hjärnkirurg. I alla fall för patienterna. Nu var det bara lite stålingar som blev försenade.

Var finns solidariteten?
LO har startat valkampanjen. Reklamtavlor med ett ansikte och texten Jag bygger Sverige med stora bokstäver. Jag trodde att fackföreningarna satsade mer på Vi med deviser som Tillsammans är vi starka. Tänk så lite man vet.

Vad gör Jan O Karlsson?
När man bor stan inser man snart att folk, inklusive jag själv, inte rör sig i så stora cirklar. Kassapersonalen på Konsum har koll på vilka som hör ihop och lägger märke till om man avviker från vanor och ovanor. Det är samma människor som dyker upp på Systemet och Mariahallen vecka efter vecka. Senaste månaden dök det upp ett ansikte som vi kände igen. M sa att det där är en gammal politiker och till slut kom vi på att det var Jan O Karlsson. Vad gör du nuförtiden? Varför hör vi aldrig om dig? Har du nyligen flyttat? Jag försökte googla på saken, men det dök bara upp gammal skåpmat.

Vad ska vi ha till middag?
Självklara favoriter är the L-words: Lax och lamm. Sillen får jag äta själv, M gillar bara tillbehören.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0