Passivt motstånd

Uppdrag spärrvakt, ibland känns mitt jobb så. Jag orkar inte dra igång nått större projekt och sitter bara och stirrar ut i luften. Kan håglösheten bero på den molande tandvärken? Gunnar har påsklov och plågan är inte tillräcklig för att skaka fram någon annan tandläkare.

Jag får muntra upp mig själv med asfaltsbarnens vårtecken:
Gatukontoret vårstädar
  • Videkissar i Tantolunden
  • Första MC: n på parkeringen
  • Koltrasten jagar daggmask
  • Sandlådorna töms

Min arbetskamrat P berättade att hennes grabb kom hem från skolan med ett egentillverkat påskkort till mamma och pappa. Under teckningen hade han skrivit nått i stil med
Hoppas att det går för er som för Jesus
Hans pappa undrade
Va, vill du se oss korsfästa?
Nä, jag menar att om ni skulle dö så skulle ni få uppstå



Jag var tungen att göra om inlägget. Testade med att köra ren html för att göra det hela lite färggladare, men det påverkade alla tidigare inlägg. Och inte funkade det heller.

Kommentarer
Postat av: Christina

Det var inte dåligt...alla vårtecknen
Så gulligt skrivet av killen
Barn är underbara

2006-04-12 @ 10:48:14
URL: http://bjorkhaga.blogspot.com
Postat av: Emelie

Naaw, vad gulligt skrivet av killen. ;-)

2007-10-08 @ 12:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0