Skitväder

Idag fick jag stå och jobba större delen av förmiddagen. Regnet öset ner på väg till jobbet. På slutet var det mer snö än regn. Burkan (regnponchon) var på hela tiden men vattenflödet forsade så ymnigt utmed ponchon att nedre delen av kjolen var dyngsur. Annars måste jag säga att det är inte ofta som regnet öser när när jag är på väg till arbetet.
                                     
Är dagens väderlek tandläkarväder? Det finns sånt according to Winnerbäck. Är det skitväder, när man lika gärna kan fortsätta förstöra dagen med att besöka tandläkaren. Eller är det väder som faller tandläkare i smaken, dvs golfväder?
                                     tand
Jag tror på förstnämnda alternativ och fick en akuttid i eftermiddag. M var där igår och kom hem med en räkning på 4.900 kulor och det skulle förvåna mig om jag är sämre.

Min lilla elev får sköta sig själv under eftermiddagen. Nu blir det lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0