Skräcködlan (mamma alt leguanen)

Vädret tillät ingen premiärtur för de nya skorna. Det snöade för mycket och det är synd och skam att utsätta ett par fräscha ASICS walking shoes för så mycket väta, även om priset för dem var reducerat. 

Jag glömde en detalj i gårdagens historia om leguanen på hugget, som bekräftar mammas synska förmåga. Mamma ringde den ödesdigra dagen och jag avtalade med henne att vi skulle komma över för att dra en spader. M skulle bara ta hand om odjuret först.

Jaså, har de kvar den där besten, sa mor. Dom är ju farliga.

Nä, de är hur fogliga som helst, sa jag.

Men jag har läst att dem kan bitas rejält, sa mor.

Äsch då, du tänker på varaner. Leguaner är vegetarianer. Dom bits inte. Vi kommer när M är klar.

Tio minuter senare var jag tvungen att ringa och ställa in kortspelet. Gissa om mamma kunde hålla inne
Va va det ja sa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0