Still kicking

Äntligen släppte avdelningen fram mig till postoperationsavdelningen på Huddinge. Modern har legat där hela dagen. Operationen har gått bra och snart ska hon till vanlig sal. När jag presenterade mig på telefonen säger hon som svarade
Vänta så får du prata med ansvarig sjuksköterska.
Sen hör jag henne väsa
Torsten, det är dottern.

Det är uppenbart att mamma redan gjort stort intryck på personalen. Det behövdes ingen närmre precisering vilken patient som avsågs. Sjukskötare Torsten sa att morsan var förvånansvärt pigg. Med tanke på operation och dålig syresättning av blodet. Jag fick t o m prata några ord med henne.

Se där. Även på Huddinge har man begripit att manlig personal går bäst ihop med mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0