Tingen är emot mig

Jag blir gaaalen på vår dvd-spelare. Den lever ett eget liv och krånglat har den gjort mer eller mindre hela tiden. För några månader pajade den ihop totalt. Det gick inte att få ut en enda av diskhållarna eller vad det kan heta. När jag hittade kvittot hade garantin gått ut två dagar tidigare. En tidsinställd bomb med andra ord. M gav sig katten på att han skulle överlista växlaren, vilket han också gjorde genom att montera isär apparaten. Men nu har den svårt att hitta början på en film och man kan hålla på en halvtimma innan man får upp huvudmenyn.

Nu har jag fått igång Karlsson på taket åt Stella, men hon verkar inte tycka den är särskilt kul. Det är roligare att hoppa på M:s mage. Han har slocknat i soffan.

Vårsolen värmde rejält på vägen hem och vinterjackan kändes alldeles för varm. Fortsätter det så här åker favoritvästen på imorgon. Optikern övertalade mig att prova rumsprogressiva glas. Men jag kostade inte på mig några flashigare bågar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0