Vems är felet?

Senaste veckan har ett uppsalanummer dykt upp frekvent på displayen över missade samtal på hemtelefonen. Igår var jag hemma när det ringde och numret visade sig tillhöra en telefonförsäljare som ville få oss att pröva SVD. Det har jag inte minsta intresse av att göra. Om inte artikelskribenterna tycker att ”allt är såssarnas fel” så gör läsarna det.

Jag brukar följa med på nätet och senaste veckan har jag kollat två ämnen: ammade barns viktkurva och nedskräpning.

Vad gäller amning så var det givetvis såssarnas fel att frekvensen pekade nedåt. Men hallå, Sverige har antagligen en av världens bästa föräldraförsäkringar och hur många helammar sina barn mer än sex månader. Men det var i alla fall såssarnas fel eftersom en familj inte kan leva på en lön. Och givetvis är såssarna ansvariga för att det är så skräpigt och LO borde betala för det eftersom flertalet nedskräpare förmodligen är organiserade i det facket.

Det finns massor som är såssarnas fel, men nån måtta får det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0