Drömdjuret

Jag har funnit mitt djur, alltså det djur jag skulle kunna tänka mig att vara. Jag har varit avundsjuk på Tvåan, som alltid hävdat att hon skulle vilja vara lejon. Hennes motivering är att de sover 18-20 timmar per dygn. Nu är jag inte lika förtjust i att sova.

Men i dagens DN finns en notis som redovisar en kartläggning av elefanters vandringsvägar. De undviker höjder eftersom det kräver extra energi att ta sig upp för stigningar. Redan på plan mark använder elefanten i stort sätt all sin vakna tid på att äta.

Det låter precis som en tillvaro i min smak: Undvika fysiska utmaningar och äta 16-18 timmar per dag.

Vem bestämde förresten att vi skulle vandra i Pyrenéerna på semestern?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0