Handlingsförlamning

Jag har saker på gång som låst hjärnan i stand by-läge. Ingenting vettigare blir gjort, som borde göras. Bara en liten laxgryta, numera uppäten. Det gav mig en gnutta energi, tillräckligt för att knappa in månadens räkningar. Men inte så mycket så jag orkade leta upp fakturan för platt-tv:n. Den kanske inte ens har kommit ännu och då skulle allt letande vara bortkastat.


 

Ordspel på datorn brukar alltid liva upp mig. Men så inte ikväll. Hjärnan är fortfarande i låst läge och ord med fler bokstäver än tre vill inte födas fram. Man ledsnar snabbt på ord som mat, röv och bro. Det som gav bäst poäng var pattar. Jag trodde aldrig att det ens skulle bli godkänt.

sthlm-res

DN-STHLM testar hur
mycket stockholmare
man är och där gick
det bättre. 

Undrar om det är
ett bra betyg?





....


Kommentarer
Postat av: Inga M

Låter spännande med saker på gång! Jag antar att vi bloggläsare får veta efter julafton någon gång!

Roligt att vara här igen, hopplöst när bloggen krånglar, abstinensen blir svår. Sedan har vår server varit marig. Brukar komma ut på ca 50 någonting men nu i flera dagar har det bara varit 25 någonting så det är seeeegt! (Fråga mig bara inte vad nu 50 o 25 är, jag vet bara att när det står 25 så går det mycket saktare)

2006-12-18 @ 23:39:02
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Christina

Jag önskar dig och din familj en riktigt God Jul!

2006-12-19 @ 10:31:37
URL: http://bjorkhagas.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Men alltså, jag försökte att inte kryssa typiskt stockholmskt enligt förväntan så att säga och så fick jag samma resultat som du! Dumt test, jag ville ju t o m hjälpa göteborgare.

2006-12-19 @ 22:34:27
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag ville också tala om för turisten att det var 47:an som gick till Skansen. Undrar just hur man skulle svara för att inte bli urstockholmare?

2006-12-20 @ 07:59:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0