Safety first

Termometern visade på fyra plusgrader imorse, men det visste inte marken om. Trottoarerna var belagda med ett tunt, tunt lager med is och jag riskerade livhanken när jag trippade med små myrsteg fram längs gatorna.
reflex
Svenskar i allmänhet är måna om säkerheten, men ibland kan
det gå till överdrift. Under min morgonpromenad möter jag
flera vuxna, också på väg till jobbet, som bär reflexväst.
Är inte det att ta i? Vuxna människor, mitt i stan, på upplysta
trottoarer? Vad är nästa steg? Pannlampa och röd lykta på
rumpan?

Varför inte. Gångtrafikanter transformerade till blinkade bunnies.


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

En sådan väst har jag när jag går ute med hundarna efter vägen mot Norge. Där är inte upplyst.

Har jag ingen väst på mig själv, bara på hundarna, så bryr sig inte bilisterna. Har jag själv västen så kryper de fram sakta, sakta.

2006-12-20 @ 17:56:38
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0