Sensuella minnet

Min svägerska, som arbetade på omsorgsnämnden sa alltid att hennes jobb skulle vara mycket lättare om det inte fanns en massa utvecklingsstörda. Ibland känner jag likadant. Mitt jobb skulle vara betydligt trevligare om det inte fanns en massa programanvändare.

Jag brukar meddela berörda om jag lägger ut en ny programversion. Då vet folk att jag vill höra snarast om de upplever konstigheter. Men användarna här har väldigt svårt att hantera felmeddelanden på skärmen. Deras spontana reaktion är att trycka OK och sen ringa mig. Det är snudd på omöjligt för dem att komma ihåg vad meddelandet var och t o m vilket språk det stod på.

Förra veckan var det en medarbetare som tog priset. När jag försökte få henne att erinra sig vad felmeddelandet var sa hon: ”Den klagade på det sensuella minnet, hela tiden”.  Eftersom jag inte råder över sensualiteten gav jag det klassiska botemedlet: ”Boota om Pc:n”.

Apropå korkade programanvändare (eftersom jag själv är en sådan på blogg.se) så tror jag att jag klurat ut det där med alla och unika sidvisningar. Det kan ju vara samma som kollat in sidan och de syns bara en gång på den unika stapeln.

Finns det någon som kan tipsa om hur man hittar intressanta bloggar? Jag har läst en massa intressanta dagböcker på Open Diary tidigare. Där kan man sortera medlemmarna på alla möjliga ledder. I listan på sökresultat står också senaste inlägget. Jag tycker att det är ointressant att läsa en blogg som användes tre gånger 2003 och sen avsomnade. Finns det ingen rensningsfunktion?

Jag läste om elitgänget i dagens DN. Har de helt missat trenden om konsten att vara snäll? Visst, jag kan ibland drabbas av överlägsenhetskänslor men det beror nog på att jag är en big fish in a small pond. Jag var i alla fall glad att inte mina favvokolumnister (Lars Anrell & Martina Haag) fanns med i uppräkningen på maillistan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0