Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!

När mina barn var små läste jag Det blåser på månen för dem. De älskade boken och identifierade direkt mig (inte utan orsak) med Dina och Dorindas guvernant. Därav mitt alias.

Jag trodde i min barnsliga enfald att alla begrep vad "Det där har varit i säck innan det kom i påse" innebär. Jag råkade säga det på jobbet och då visade det sig att det bara var en av ca 10 st som hade hört det tidigare. Övriga såg ut som fågelholkar och skyllde på att de var från landet eller att de inte var från landet. Det kändes nästan som jag hade hittat på det själv, men SAOB bekräftade uttrycket under ordet "påse".

Kommentarer
Postat av: Rubenelena

I like your website. Good job.

2010-12-03 @ 07:56:32
URL: http://rubenelena.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback