Nya kvastar

Nytt högsta höns gör att det svajar lite i organisationen. Många känner, inklusive jag, att de måste visa framfötterna mer än vanligt. Kontorschefens kropp sa ifrån med sjukskrivning, som följd. Jag kastade ur mig häromdagen till mina lunchpolare om de skulle kunna tänka sig att hoppa in på chefsstolen. Själv skulle jag inte komma ifråga, eftersom jag jobbar i en annan del av verksamheten, men om man beslutade att sätta in någon vikarie så skulle det med största säkerhet vara någon av dem jag käkar & fikar med.

Ingen påstod sig vara tänd på jobbet, många uppgifter är lite trista: möten, budgetarbete m m. Nå, i fredags kom I och berättade att hon fått erbjudandet och tackat ja. Kul för henne. Men jag undrar hur hon kommer att göra sig i ledningsgruppen. Hon trivs bäst i långbyxor och långkoftor och har med sig matlåda varje dag. Om hon inte börjar luncha ihop med övriga avdelningschefer kommer¨jag att reta livet ur henne.

Kommentarer
Postat av: långkoftan

hrmf, ja,ja jag äter fortfarande lunch med övriga "matlådor"!

2006-03-29 @ 17:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0