Uppträdande grodor

Vi var och kollade på Peter Carlsson & Blå Grodorna igår kväll tillsammans med M:s bror med fru. Äldre brorsan skulle också med, men han låg på sjukhus för ryggskada. Som tur var gick hans biljetter åt, så det blev ingen ekonomisk förlust. Det var fullsatt och en väldigt trevlig föreställning. Före konserten åt vi teatermeny på Duval och efteråt spädde vi på med lite dryck på en sunkig pub.

 

Vi brukar alltid avhandla våra respektive problembarn och vad de har lyckats göra sedan vi såg senast. Ett riktigt pity-party med andra ord. Faktum är att det känns mycket lättare efteråt. Det finns andra som har problem och ibland värre än våra.

 

Jobbet har varit sisådär senaste tiden. Jag tycker att jag få hålla på och ”torrsimma” medan jag väntar in att andra ska bli med sina bitar. Vissa dagar känner jag mig lika välkommen som en fläskläpp.

 

Modern har kommit hem från sjukhus och idag var jag och syrran där. Igår kväll hade syrran pratat med mamma på telefonen och då hade hon varit helt förvirrad och trott att hennes döde make hade uppstått. Idag verkade hon mer sansad, men det är inte riktigt krattat ända fram längre.

 

Innan jag drog iväg imorse hade jag städat och medan jag var borta hade M röjt ännu mer och köp frukt och lagt upp i skålar. Man borde alltid ha det prydligt, det verkar rent nervlugnande.


Kommentarer
Postat av: Bredetilde

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-02-24 @ 11:00:14
URL: http://bredetilde.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0