Allgemein Gesang

Dagens bekännelse: Jag har aldrig sett Allsång på Skansen. Varken på tv eller i verkligheten.

Jag har prövat den erkännandet i flera sällskap och då har det krupit fram att det finns människor i min omedelbara närhet som köat för en plats i publiken. Och som armbågat sig fram för en bra plats. Det som förvånat mig är att de jag känner, som varit där är i 25-35-årsåldern.

Ettan och Tvåan klassföreståndare på högstadiet var Anders Lundins pappa. Då var Anders ny på tv och deras klass fick flera gånger komma till svt och agera publik. Jag tror det var i Bullen. Pappan var en trevlig prick som gick under namnet ”Ludde” och var väldigt omtyckt av eleverna.

Så egentligen är det konstigt att jag aldrig sett programmet, när Anders Lundin så att säga är ”vår Anders”. Men det beror kanske framförallt på att jag har annat för mig tisdagkvällar.

(Nu måste jag snart lägga ner tysktramset)

Gårdagens etapp i Tour de France skördade några offer. En som vurpade var Erik Dekker. Så här sägs det på sajten:

”Dekker was operated on last night in a hospital in the Netherlands. He required a general anaesthetic so that surgeons could remove gravel that was imbedded in his face. The rider who began his pro career after finishing second in the Barcelona Olympics road race (behind Fabio Casartelli) also chipped several of his teeth. He hit a pothole but never saw it beforehand and had not time to react; that’s why he landed on his face. He is expected to spend a few more days in hospital...” 


Det låter inget vidare med grus som måste opereras bort och tänderna vill man gärna ha i behåll.

Nä, nu går jag hem och kollar dagens målgång och sen hoppas jag Frankrike vinner, helst hela VM.

 

(Det verkar vara serverproblem igen)


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Då är vi 2.. För många många år sedan vill jag minnas att jag såg 2 program, men det är det enda.
Ja har lite svårt för vissa av de där sjung och pratprogrammen.
Jag läste om Dekker, så onödigt trist, fast det är väl alla olyckor.. onödiga!

2006-07-05 @ 17:45:18
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: petra

själv har jag lärt mig att inte nämna i vilka sammanhang som helst vad jag har för uppfattnnig om allsång p skansen...

2006-07-06 @ 02:25:00
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Har inte heller sett detta program... förefaller vara program för mycket gamla tanter att nynna till. Kan nog se det på hemmet när jag sitter där och virkar, tror jag...

2006-07-07 @ 00:43:00
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0