Dubbletter

Denna morgon har jag samlat på människor som säger samma sak två gånger. Jag vet inte om företeelsen exploderat eller om jag inte lagt märke till det förut. 

I ett tidigare inlägg nämnde jag om en arbetskamrat som alltid säger Hej, hej! när hon morsar på folk. Inget ovanligt i sig, men inte nog med att hon säger så, hon inleder mejlen på det viset också.

Min morgonsamling
  • M sa Bra, bra! när han gick hemifrån.
  • Två målare skildes åt på gatan och den ene sa Tja, tja! när han klev in i bilen.
  • Jag sa God morgon! till min kollega och han genmälde Morrn, Morrn!
  • Min chef sa Gott, gott! efter att vi kommit fram till en lämplig tidpunkt för ett möte.
  • Jag avslutade ett telefonsamtal med Puss, puss!
Nu tar jag en morgonfika. Moss, moss!

Kommentarer
Postat av: Nina och Nicolin

Idag åker vi till Torget i Sveriges närmaste stad. Hej då! Hej hej!

2006-06-07 @ 10:00:40
Postat av: frkt

Finfint!

2006-06-07 @ 11:15:54
Postat av: Annaa M

När jag pratar med t ex försäkringskassan tar jag alla ord två gånger, fast inte i taget så att säga, så det räknas nog inte va´?

2006-06-07 @ 16:44:49
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Berntnelly

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2010-11-25 @ 14:46:23
URL: http://berntnelly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0