Surr med Syrran

Syrran, min egen lilla telefonterrare, ringde. Om det ringer hemma och displayen visar ”Dolt nummer” så kan jag vara till 90 % säker på att det är hon och då kan jag låta bli att svara om jag känner för det.

Nu ringde hon från sitt jobb och min telefon visade bara ”Externt samtal” och då måste jag svara. Jag tror att min arbetsgivare förväntar sig det, i alla fall.

- När tänker du egentligen städa mammas kök?
(Jag visste inte att det var någon bråska. Nya ägaren har inte tillträde förrän 1 september.)
- Jag vet inte.
- Vi (Lillsyrran och hon, antar jag) tänker faktiskt städa resten av lägenheten i midsommarhelgen.
(Hon har ett sätt att säga faktiskt på som får mig att se rött.)
- Jaha, jag ta köket nån gång i juli. Spelar det nån roll?
- Ja, det gör det faktiskt! Det vore bra om köket var avklarat när vi kommer dit.
- Men jag har skadat handen.
(Jag hörde själv hur klent det lät när jag sa det. Men faktum är att jag har svårt att vrida ur trasor efter min praktvurpa på jobbet. Jag har lyckats unvika sånt senaste tiden, vrida trasor alltså.)
- OK då, jag tar köket på fredagen den 23. Då har jag halvdag.
- Det går inte. Vi kommer redan på torsdagen.

 

Jag blir så trött på Monsterplaneraren. 

Nu planerar jag att ägna kvällen åt en försommarfest. En av våra leverantörer bjuder på mat, dryck och boule. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sonen har sålt sitt hus och jag, mamma har hjälpt till med flyttstädningen. Vi fejade i 24 timmar. Köparen (i rikets tjänst) kom på avtalad tid dagen D och började med att dra pekfingret på den list i garderoben som den är fastskruvad i. Han hittade ett dammkorn. Och han talade högljutt om det också. Sen vecklade han ihop sina 190 cm till fyrfotaställning över toalettstolen, öppnade locket och sniffade. Jag tänkte stilla, "hittar du nåt matnyttigt" men så tänkte jag att reta inte upp krigsmakten. Kylskåpet och frysen hade jag plockat bort alla hyllor ur och diskat separat och skrubbat varje vrå inuti. En dag senare säger den 190 cm långa "soldaten" att det var en massa matrester i kylskåpet. MEN DÅ J*A anamma tog det hus i H*E i mina 157 cm. Alla mina bekanta tappade hakan över klagomålet och barnbarnet döpte honom omedelbart till "toalettdykaren"

Så kära frktjatlund,tänk dig för när du flyttstädar.

2006-06-08 @ 17:14:40
Postat av: Nicolin på Fädernegården

Jag glömde att presentera mig för jag blev så upprörd.

2006-06-08 @ 17:17:39
Postat av: frkt

Städning är ett ämne som alla kan ha åsikter om. Jag har nog aldrig hört någon säga: Lägenheten/huset var jättefint städat när vi flyttade in. Alltid är man missnöjd med något/allt.

2006-06-09 @ 12:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0