Tirritationsmoment

  • Jag kan inte att läsa andras bloggar.
  • Jag kan inte att kommentera andras bloggar.
  • Andra kan inte läsa min blogg.
  • Andra kan inte kommentera min blogg.
  • Jag kan inte kommentera andras kommentarer.
  • Förhandsgranska är satt ur spel.
  • Morgontidningen kommer efter att jag gått hemifrån.
  • Sämre vecka för "det nya och bättre livet" finns knappast. Restaurangbesök, försommarfest och imorgon grillparty. Mat och vin vann lätt. Det var jag som kapitulerade villkorslöst.
  • Sjuttiofemminutersträff (75!!) med Gunnar, the dentist. Förmiddagen kommer att tillbringas i horisontalläge.
  • Sämre andedräkt än min kommer Gunnar inte att behöva möta idag. Kanske aldrig. Tzatziki, grillat lamm och vitlöksmarinerade champinjoner sätter sina spår. Så även vin.
Festen
Den var trevlig. Buffé med grillat lamm, spädgris, kycklingspett och diverse sallader, gratänger och röror. Obegränsade mängder alkohol. Till och med fria drinkar. Hur har leveratören råd? Det kan väl inte vara vi som kunder som står för fiolerna?

Vi hade en liten bouleturnering. Mitt lag förlorade. Kan det vara mitt bristande boulesinne som bidrog? Nej, det måste vara den undermåliga banan som förstörde allt precisionsspel. Men var det inte lika för alla? Det kan hända, men jag måste vara känsligare än andra.
Två snubbar med gitarrer underhöll med de sedvanliga låtarna (Mustang Sally, Unchain my heart, Dagny kom hit och spill) på dylika tillställningar.

När jag lämnade värdshuset, hängde en överförfriskad holländare på. Han behövde ledsagas till närmaste tunnelbanestation. Jag tog på mig uppgiften med viss oro. Hur skulle jag bära mig åt om han trillade ikull? Jag lyckades styra honom till station Globen och fortsatte själv till Gullmarsplan och 4:ans buss.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Aha det förklarar holländaren du nämnde! Vi är på goda grunder oerhört fördomsfulla när det gäller holländare i vår familj. Men i den bilden stämmer inte överförfriskning in alls. Det har snarare handlat om ta bort vinflaskan från bordet när alla har fått var sitt halvfyllt glas för att inte bidra till svenskars dåliga alkoholvanor.

Bloggen är vansinnig, ja!

2006-06-09 @ 16:29:39
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0