Värdelös?

Krypa upp i soffan? Tjo hej du, det gick bort direkt. M gick köpte lammspett på Folkets Kebab (svinullagott). Hur många gånger per vecka? Sällan oftare än två. På väg därifrån passerade han Videorullen. En självklar passage onsdagskvällar för att kolla in de nya dvd-släppen.

Vad kommer han hem? En asiatisk slåssfilm (Seven swords). Jag pallar inte scener där blodet sprutar, hur vacker bildkompositionen än är. M tycker att det är som balett, fast vackrare. Det måste vara Y-kromosonen.

Städning & statistik
För många år sedan drev vi ett städföretag. Det var på den goda tiden, 80-talet. Man kunde tjäna bra med pengar i branschen på den tiden. Vi städade kontor och våra kunder utökade sina verksamheter. Det krävde nya lokaler som behövde städas. Sen kom 90-talet och luften gick ur kunderna och det drabbade oss. Alla började dra åt svångremmen och krympa verksamhet och lokaler. Kostnader var ett otyg, speciellt återkommande, som månadsfakturor för lokalvård. 

Städning är också ett tacksamt område för åsikter. Alla kan ha synpunkter på resultatet och det hade man. Nöjda kunder fanns knappt att uppbringa. Ingen tycktes begripa att man fick det man betalade för. Dags att gå vidare till nya verksamheter!

Nu pysslar jag en del med att ta fram statistik. Beställare har önskemål om att man ska räkna ut olika värden. Jag tar fram dem och sen börjar alla ventilera sina synpunkter på resultatet. Beställarna får på moppe. Hur tänkte ni? Varför ställdes inte det värdet mot den vikten? Jag får brottas med folk om petitesser. Det går åt energi att försvara det man får fram.

Konklusion:
Ta inte på er städning eller statistik. Alla borde hålla efter sin egen skit och räkna ut sina egna nyckeltal. Jag räknar med att syrrorna har synpunkter på kvällens insats.


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Du är modig du. Ger dig på två områden där ALLA har någon åsikt och aldrig är nöjd. Om du går vidare med att jobba i skolan och sedan på någon tidning, har du nog täckt in alla jobb som ALLA vet hur de ska skötas.

Lammspett lät underbart!

2006-06-21 @ 23:17:08
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: flasknosen

Så tröttsamt att aldrig ha nöjda kunder, skulle aldrig palla med det tror jag.

Apropå din senaste kommentar hos mig, vilken jag svarat på i min blogg, vill jag även svara på här.
Jag tycker verkligen om ditt sätt att skriva, och du får mig ofta att fnissa. Om alla skrev på samma sätt, skulle man lika gärna kunna lägga ner bloggen och sluta ge ut böcker. Variationen behövs, är uppfriskande och rolig, nödvändig!

2006-06-22 @ 08:23:02
URL: http://flasknosen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0