Bönpladder

Nu jobbar jag som spärrvakt igen, dvs gör ingenting mer än stirrar ut i fjärran. Ett program (som jag avskyr) hade en liten, liten akrobatisk sällskapsdans (bugg med andra ord) och nu väntar jag bara på att man ska bli färdig med dagens jobb så att jag kan kolla min rättning.

Några frågor från en obevandrad: Vad är tjejsnack (som jag ser att många kommenterar) för något? Hur hittar man veckans ämne? Är man töntig om man tar med det i bloggen? Själva rubriken är lite jönsig, tycker jag.

OK – men några risker får en vuxen kvinna ta

Sant eller falskt?
1. Jag är alltid välorganiserad
Skojaru? Jag har just startat OR (Oorganiserades Riksförbund) men det kommer förmodligen rinna ut i sanden med tanke på min brist på nämnda egenskap. Falskt med andra ord.
 
2. Jag gör en budget för hushållsutgifterna och lyckas för det mesta hålla den
Gääsp! Nix, pix. Varför slösa bort värdefull tid för att spara värdelösa pengar?
 
3. Jag har gott lokalsinne
Jess. Jag har aldrig gått vilse och är en hejare på att läsa kartor utan att behöva vända dem i färdriktningen. Om jag ska skryta (och det ska jag) vann jag oftast skolorienteringen. Inte för att jag sprang så fort utan för min goda orienteringsförmåga. Mälarhöjdens OK ville ha mig men jag var för lat.
 
4. Jag älskar måndagar
Konstigt påstående. Hur vet en måndag om att den är en måndag, som förtjänar speciell tillgivenhet? Nä, i min värld är alla vardagar jämlika.
 
5. Jag ljuger aldrig, inte ens en s.k. "vit lögn"
Lögn och lögn. I min familj har vi alltid kallat det för att mörka. Jag skulle ha problem med att komma med rena osanningar. Men man behöver inte nödvändigtvis säga hela sanningen. Alla behöver inte veta allt.
 
/Yours truly

Kommentarer
Postat av: flasknosen

Nummer tre om lokalsinnet, blev jag nyfiken på. Hur skaffar man sig det? Finns det att köpa? :)

Jag har lyckats med bravaden att gå "vilse" på ett torg där man hade uppsikt på alla fyra hörnen, överallt ifrån. Det är sant! :)

2006-05-10 @ 18:25:28
URL: http://flasknosen.blogg.se
Postat av: frkt

Antingen är det medfött eller så krävs det övning i unga år. Men att gå vilse på en väldigt begränsad yta kräver också en viss begåvning. Men jag vet inte vilken.

Googlar man på vilse får man 766 000 träffar. Intressant, det verkar vara många som känner sig mer eller mindre borta.

2006-05-10 @ 20:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0