Värsta fyndet

Jag lämnade tillbaka en film (Ninas resa) på Filmrullen vid Mariatorget i morse och som konsekvens tog jag en annan väg än vanligt till jobbet. När jag passerade hörnet av Medborgarhuset såg jag morgonens gladaste man. Det var en något medfaren uteliggare som upptäckt att ölkranarna på uteserveringen vid Götgatan 54 fungerade. Han hade ett stort glas i näven som han fyllde till brädden och höjde mot mig. Både han och jag blev riktigt upplyfta av upptäckten.

Igår var M på studiebesök på Gustavsbergs porslinsfabrik. Å jobbets vägnar skulle tillverkningen av muggstolar utforskas. Med på utfärden var en massa fastighetsskötare och givetvis började man utbyta erfarenheter om konstiga stopp man haft anledning att åtgärda. 

I tävlingen om ”Värsta stoppet” vann en kvinnlig fastighetsskötare på Götgatan. En äldre dam hade ringt och felanmält ett stopp sin toa. När fastighetssköterskan kommer dit för att åtgärda felet upptäcker hon att stopporsaken är att hyresgästen försökt göra sig av med julgranen via toastolen. Hur kommer man på den idén?


Kommentarer
Postat av: petra

ha ha - jag har en värre story faktiskt! En inneboende hos min gamla 94åriga farmor visar sig först under en lång tid ha låtit sin hund bokstaligen gå på toa i avloppet i badrummet och därefter även låtit själva hunden den vägen vandra...vi kusiner fick kämpa rätt länge med detta "stopp" och lukten satt i kläderna länge efteråt...huga!
Din kommentar på min blogg tackar jag för som vanligt - besvarar den där dock..kram

2006-05-10 @ 10:57:47
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: frkt

Den storyn blir svår att bräcka!

2006-05-10 @ 11:10:32
Postat av: Mattiasfatima

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-09-08 @ 12:37:17
URL: http://mattiasfatima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0