Babel

Jag kan bara inte behärska mig, jag måste bara få dela med mig ett par pärlor från barnbarnen. Igår var det Stella, 3, som gärna ville höra om Snövit.
– Vilken Snövit? frågade morfar.
– Snövit och de sju vargarna.
Morfar började rätta henne och säga: Dvärgar, menar du. Men Tvåan var snabb och överröstade honom. Hon tycker att missförståndet är så gulligt.

Andra flickebarnbarnet My, snart 4, tyckte tidigare väldigt mycket om Ariel, den lilla Sjöjumpern. Jag förstår henne, vad vet dagens barn om jungfrur?

Igår hade Treans familj kommit in på mer existentiella frågor. De hade tittat på ett tv-program om olika människors tro. Noa, 5, sa bestämt att han inte trodde på Gud. Frågan gick vidare till My.
– Vad säger du My: Tror du på Gud?
Hon såg lite konfunderad ut över frågan, men bestämde sig:
– Nej, jag tror faktiskt på rosa. 

Vi misstänker att hon uppfattade att frågeställningen var: Tror du på Gult?

Svärdottern hade goda nyheter om sin cancersjuka mamma. Läkarna hade konstaterat att det inte fanns några metastaser i kroppen och det var skönt. Nu blir det starka cellgiftsbehandlingar i sex omgångar.

Man kan få komplex för mindre. Svärdotterns glamourgalna lillasystern bloggar. Hon är nyligen fyllda 13 och har en modeblogg av Ebba-von-Sydow-typ. Tusentals likasinnade går in på den dagligen och hon blev, som yngsta deltagare, inbjuden på Vecko Revyns frukostmingel. 

Nu blir det inte så mycket mer härifrån. I ottan imorgon åker vi till Barcelona. Kanhända hittar jag en dator på något café, men Orsa kompani lovar inget bestämt.


Kommentarer
Postat av: långkoftan

ha det så bra, jag längtar redan att få höra av dig!!!

2006-11-05 @ 21:05:30
Postat av: Quid Vis

Visst är det roligt med barnbarnens tolkning av språket. De förgyller verkligen tillvaron. Ha det bra i Barcelona.

2006-11-05 @ 21:18:50
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: Christina

Ja du de är bara för gulliga de små barnbarnen....livets efterrätt

2006-11-05 @ 21:37:35
URL: http://bjorkhagas.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Ha det så bra i Barcelona och glöm inte att kolla Gaudis värld!

2006-11-07 @ 03:29:40
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Honken

Ha't så gött i Barcelona! :-)

2006-11-07 @ 11:47:29
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0