Lokal festival

Arrangörer är ibland tvungna att ta till specialknep. Det finns filmer som bara verkar hoppa runt mellan olika festivaler och då kan det fallera i transporten, så att rullen inte kommer fram i tid. Då blir man tvungen att ta till en reservfilm. Det gjorde t ex att vi fick skratta åt Nurse Betty med Renee Zellweger långt före övriga biopubliken. Stockholms Filmfestival satte in den som reserv vid ett sånt tillfälle.

Igår tog vi själva till samma knep. Den planerade filmen för dag två på Zinkenarrangemanget var uthyrd. Vi tog en till reservfilm från 2005. Svärsonen hade visserligen sett den på förra årets festival, men vad gör man?

Vi bestämde oss för att hyra varsin likadan film och sen den parallellt, var och en på sin egen anläggning. Den här gången hade juryn lite olika åsikter och mitt sällskap var ett dåligt sådant. M gillade inte den franska filmen Lemming. Helt plötsligt började han högljutt efterlysa logik i en skräckfilm. Sen när krävdes det?

OK, på bio retar jag mig på övriga publikens oljud. Men hur får man tyst på hemmapubliken? Jag tyckte i alla fall att filmen var spännande och välgjord. Det ska bli intressant att höra vad Tvåan tyckte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0