Säsongsfinal – Tooth Break

Min personliga evighetsserie fick sin upplösning idag 16:00. För ovanlighetens skull missade jag inte avsnittet. Jag ringde helt sonika upp tandläkaren i morse och fick klart för mig när man förväntade min närvaro.

Gunnar, the Dentist, var riktigt nöjd med mig. Inflammationen hade läkt ut och han putsade och petade dit lite komposit. Allt var klart på en kvart. Sen kom frågan:
– Hur vill du betala det hela?
– Det beror på summan.

”Kostnadsförslaget” låg på 5 500 och jag såg framför mig hur det hela hade ackumulerats med komplikationer (amputation) och att jag missat några besök. Nu slutade räkningen på 5 849, inte så mycket mer än den ursprungliga kalkylen. 

– Jag betalar allt här och nu! Tänk att bli lättad över en kostnad på närmare 6 000 spänn. Hur härdad får man bli?

Nästa säsongspremiär blir i juni 2007. 


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Nu för tiden är jag rädd för att gå till tandläkaren, något jag aldrig annars varit. Den nya rädslan kommer sig av att de rånar en på alla besparingar så fort det hänt något i munnen.

2006-11-27 @ 19:13:12
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Tandläkarkostnaderna är verkligen grymma. Jag förstår inte varför inte tandvården ska vara en del av det allämnna försäkringssystemet. Om jag blir sjuk några centimeter ifrån munnen så behöver jag inte betala själv, det räcker med en hundring på vårdcentralen. Hittar inte logiken i detta!

2006-11-28 @ 00:09:23
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0