Var det bättre förr?

Jag trodde att jag för länge sedan stekt min sista pannkaka. Eller rättare sagt, jag hoppades på det. Steklukten är besvärande. Men den här veckan har vi hämtat på dagis och idag kom en beställning på stekt mjölk per telefon. Stella var väldigt bestämd på den punkten.

Igår när jag hämtade henne, ställde hon frågan:

– Är morfar hemma?

– Det är han nog. Men han kanske ligger på soffan och sover.

– Ja, han var mycket bättre förut. Och det är sant. Han är mycket bättre på att leka med henne när han är vaken.

 pop-plagg

Tvåan kom med en liten bekännelse. Som liten var hon avundsjuk på sina kusiner. De hade alltid randiga kalsonger och tröjor från Polarn & Pyret. Våra barn fick nöja sig med billigare kläder. Nu när PoP har 30-årsjubileum, kommer de med en retroserie där de randiga plaggen återuppstått. Tvåan tyckte att det var dags att bli ägare till några randiga, Mussemärkta kläder. Men hejdade sig när ett snabbt överslag summerade ihop priset till över 500.


Kommentarer
Postat av: systergullan

Ja, jag såg att de till och med hade ett långt nattlinne med ränderna ... får väl önska sig det i julklapp och köpa det till sig själv *fniss*

2006-11-02 @ 21:25:36
URL: http://systergullan.blogg.se
Postat av: Inga M

Jag känner igen dem, Mussekläderna från Polarn o Pyret!!

Jag tog i somras fram en del av de sparade ur källarvrårna och skickade med till barnbarnen. Det var bl.a. en helt fantastisk Musseoverall som alla tre barnen hade i tur och ordning och den såg fortfarande ny ut.

Vi var verkligen inte välbärgade när barnen var små men eftersom det var två som ärvde direkt så gick det att köpa Musseplagg ändå. De höll jättebra o var fina länge.

Vilken nostalgitripp att få se dem igen. Tack för titten!

2006-11-02 @ 23:22:54
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annaa M

Lustigt... när mina kompisar fick barn tio år tidigare än mig så var det status i proggrörelsen med de där dyra randiga kläderna. När jag väl fick barn var proggrörelsen död och man köpte allt på HM.

I vår familj var det barnens far som var pannkakspappan. När han dött så var det alltid pannkakor som beställdes när det var dags för barnvakt. Jag blåvägrade, tål inte lukten, magen tål inte blandningen av stekt, fett och söt sylt. Nu är de äntligen avvanda!

2006-11-03 @ 15:08:22
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0