Poesi

Näringskarens är ett vackert ord och står oftast som punkt nummer ett i åtgärder mot magåkommor. Jag har iakttagit det under 48 timmar men mår fortfarande uselt. Om jag är uppe på benen tio minuter, kräver det en till två timmars sömn. Feber är inte min grej.

Jag skulle aldrig ha varit bland överlevarna från ett koncentrationsläger. Hade någon krävt att jag skulle ut i stenbrottet med tyfus eller annat i kroppen, hade jag sagt: Skjut mig, bara och betraktat det som en befrielse. 

Vi var bortbjudna ikväll men jag avstod av förklarliga skäl. M har gått iväg och ringde just och sa att grannarna aviserade fest ikväll med lappar i trappen. Att de sätter upp lappar brukar betyda hålligång till femtiden på morgonen. Jag vill inte vara gnällig, men många tycks tro att ett anslag befriar dem från vanlig hänsyn.

För något år sedan köpte vi nya sängar med pensionärsvarning. De går att höja och sänka i huvud- och fotända. Så enda glädjen med min krankhet är att jag haft användning för finessen.

(Nu återvänder jag till min fyrbente vän, sängen)


Kommentarer
Postat av: Quid Vis

Men visst är det bra med "pensionärsvarningssäng" när man ska läsa en god bok. (Krya på Dig)

2006-10-07 @ 22:40:10
URL: http://quidvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0