Subkultur?

Igår hade M en intressant, eller i mina öron, snarare skrämmande konversation med Trean. Trean hade varit på en Fight Club-liknande tillställning tillsamman med sin jobbarpolare. Evenemanget var på en båt vi Söder Mälarstrand. Arbetskamratens kusin skulle vara med och slåss.

Kusinen hade åkt på rejält med däng. Mobiltelefonernas kameror kom till användning och Trean kunde visa upp några bilder på igenmurade ögon. Mest imponerade var åskådarna av att kusinen hade slagits sista ronden med bruten arm.

Enligt polisen är inte den här typen av arrangemang olagligt. Men jag tycker att det hela är amoraliskt. Vem betalar sjukvården och sjukskrivning? Hur ställer sig försäkringsbolagen till den här typen av aktiviteter?

Om inte proffsboxning är tillåten i Sverige, hur kan då detta vara OK?


Kommentarer
Postat av: petra

ha ha - det visste jag på nåt sätt....det var därför jag gjorde mig till så väldigt och beskrev i detalj....nå, vad tyckte maken?

2006-10-04 @ 13:29:03
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Jesperastrid

Very resourceful, thank you dave

2009-07-01 @ 12:41:47
URL: http://jesperastrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0