En oväntad semester

Hur vet man att man varit i svampskogen?
Fästingar dyker upp i diverse hudveck. Tvåan hittade tre på sig, Svärsonen fann en, Stella hade en och M har upptäckt två. Jag är inte lika god, tydligen.

Hur vet man att man behöver dammsuga?
Pannan är alldeles grusig efter morgonens armhävningar. Ja, jag vilar lite på hallmattan mellan repetitionerna.

Det konstaterandet fick mig att bestämma mig för att ta en semesterdag. Hemmet behöver en uppsträckning och det är nog bara jag som är villig att anta den utmaningen. Men det är lite si och så med min villighet också. Tyvärr gick det inte att motstå frestelsen att somna om. Trots att diverse fläktar drar igång 06:67.

Hittills är disk- och tvättmaskin igång, sängarna bäddade och frukosten intagen. Det är skönt med sovmorgnar, när man i lugn och ro har morgontidningen helt för sig själv. Jag läste till och med insändarsidan. 

En kvinna hade åsikter om vilken bristande insikt dagens politiker hade i vanliga människors liv. Ingen nyhet i sig, men insändaren använde ordet ”kredit” som värsta engelsman. Så här skriver Stina O: ”När jag tittar på min egen situation, mina systrars och vänners, så ser jag massor av män och pappor som tagit stort ansvar för hem och barn. Men i samhällsdebatten får de ingen kredit för detta”.

Jag ser också samma sak. Tvättstugan hos oss besöks av väldigt många män, kanske fler än kvinnor. Inte för att hjälpa till, utan för att ta hand om. Men inte tänker jag ge dem någon kredit för det. Då skulle nog bankledningen få kaffet i vrångstrupen. Jag vet inte om de får något beröm heller. Jag förväntar mig inget speciellt för att jag tar hand om tvätten. Men OK, erkännande kan jag ge och det är nog den kredit som avsågs.

Ursprungsplanen för dagen var att jag skulle kompa efter lunch. I eftermiddag-kväll bjuder M:s jobb på båtutflykt, studiebesök och middag. Pinsamt nog kommer jag inte ihåg vart vi ska, men jag tror att vi ska titta på kakeltillverkning. På hans jobb ska alla lustifikationer innehålla ett moment av lärande. Inget fel i det, jag älskar studiebesök.

Vi var för många år sedan på en tillställning som anordnades av ett försäkringsbolag. Ansvarig för det hela inledde festen med orden:

För att ett sånt här arrangemang ska vara avdragsgillt, måste det innehålla ett moment av information. Så jag vill informera att min fru och jag tänker ha en trevlig kväll. Det hoppas jag att ni alla får
.

 


Sen var det slut på informationen.


Kommentarer
Postat av: petra

ha ha grusig i pannan - det var dagens roligaste grej - tack för det!

2006-09-05 @ 12:10:09
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Anonym

syriana, var nog ganska bra, george clooney - är bättre än man i förstone tror.
jag glömmer aldrig när vi testade hörseln på J1 genom att dunka ihop två kastrullock bakom ryggen på honom.
vi insåg då att det knappast var någon gravare hörselsskada - hon hoppade till rätt rejält, tack och lov har han glömt/förträngt!

2006-09-05 @ 17:06:47
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Honken

Åhh, i hate fästingar... *kräks nästan*

2006-09-05 @ 20:30:05
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Armhävningarna kommer jag inte i närheten av.
- 06.67 vilken tidszon lever Hornsgatan i?
Nästa fråga.. Vilka fläktar startar vid den tiden?
Nu är jag allt frågvis..
Jamen det var väl en helkäck information.. Sa du att det var en ansvarig från ett försäkringsbolag.
Vilket bolag då kan man undra..
(Min undran fordrar inget svar)
Ha det gottare än bäst käraste frktjatlund:)

2006-09-05 @ 21:00:39
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktj

Vi har gjort en liknande onödig hörseltest på ett av våra barn.

En del av fastighetens egna fläktar står still under natten. Dessutom finns en snickeriverkstad, som drar igång sin verksamhet vid 7-blecket. En pub/restaurang huserar också i kvarteret och har egna fläkttrummor.

2006-09-06 @ 08:23:37
Postat av: Christina

Det var ett bra tal tycker jag.
Usch...fästingar åhh de är så äckliga brrr.
Ha en finer kväll
Kram

2006-09-06 @ 15:44:09
URL: http://asfalblomma.blogspot.com
Postat av: Kaspariris

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2010-04-09 @ 07:36:16
URL: http://kaspariris.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0