Att utveckla en utvecklingsavdelning

Förra veckan fick vår grupp frågan om vi ville luncha med vår nye chef på hans första arbetsdag, dvs idag. Nu har vi enkla och väldigt splittrade matvanor, så jag tog tillfället i akt och frågade om vi inte kunde slå på stort och äta på den fina restaurangen på företagets bekostnad. 

Det kunde vi. Jag fick förtroendet att vara führer, beställa bord och ligga ute med pengar. Gubbsen beställde som vanligt "barnmat", den här gången pannbiff med potatismos. Fisk är inte fel, så jag tog rätten "Havs symfoni". Det borde nog ha stått "Hafssymfoni" på menyn. Jag fick lax, musslor och en kräfta och det var inte någon havskräfta. Snarare en som kravlat runt i någon turkisk dypöl.

Alla blev mätta och nöjda samtidigt som samtalet trevade sig fram. Förutom nye chefen var även den nyinköpte medarbetaren med vi bordet. Vi ventilerade avstånd till jobbet, hur vi förflyttar oss till och från, vad vi har för semesterplaner, om vi har några gemensamma aktiviteter vid sidan av, hur det brukar vara med firmafester bland annat.

Jag hoppas att de nya inte tyckte det lät alltför tråkigt. Vi har inget gemensamt vid sidan av arbetet och inte har vi fester särskilt ofta. Det var flera år sedan sist. Sen halkade samtalet in på fotboll eftersom två i sällskapet var engagerade i sina respektive barns lag och förmodligen skulle träffas både i Örebro och i Göteborg.

Det ska bli intressant att se hur vår grupp kommer att utvecklas. Ska det bli lite mer lagarbete eller är ensamseglarna som glider vidare? Annorlunda blir det säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0