Klick

Jag har mött min överman i form av en kvinna. När jag kontemplerar över vilken ost som skulle kunna vara smarrig till Concha y Toro, ser jag hur människan bredvid mig plockar upp en penna ur handväskan, sträcker sig fram mot extraprisskylten och korrigerar chevré till chèvre och säger ursäktande till mig
- Ja, jag vet att det är fult att göra så här, men det ska faktiskt skrivas så.

I samma ögonblick kommer hennes make och när han begriper vad kvinnan gjort, suckar han bara tungt.

Ett annat maka par i butiken var Efva och Eva. De har verkligen äktenskapstycke och fick min hjärna in på ett villospår; är det så att många parbildningar uppstår för att man egentligen älskar sin egen spegelbild?

Det finns vissa varor som ica saknar och på Systemet hade det köat till sig rejält. En vilsen A-lagare begrep inte var köslutet började, om man säger. Efter ett antal trängningsförsök var det några yngre personer som lät honom glida in mellan dem, men när han väl nådde kassan var det nobben.
- Men jag är ju stamkund, försökte han.
- Här vill vi inte ha några stamkunder, sa personalen.

I väntan på hissen såg jag skatorna på gården igen, men jag vet inte om de boar i trädet längre. Nu satt de och vippade med stjärtarna på räcket till en vädringsbalkong. 

Vi har verkligen stans trångaste hiss. Det står att den är för fyra personer och det kanske är OK vad vikten beträffar. Men idag hade jag sällskap med Stora Finnen och både hade vi ryggsäckar. Färden upp till plan tre var som en enda lång omfamning. Om det händer mig något skulle grannen förmodligen bli skäligen misstänkt; hans dna finns all over me.

Nej, jag föredrar M:s dna framför grannens. Han ringde, M alltså, och sa att han är på ingång. Den tokiga människan har anmält sig till Midnattsloppet och jag tog det säkra före det osäkra anmälde honom för en livförsäkring. Nej, jag bara skojar bara men faktiskt tog jag och villkorade deltagandet. Det är 16 veckor dit och om han inte tränar och går ner X antal kilon tänker jag förhindra spektaklet. Inga hjärtinfarkter eller strokes före 70!

Ja, det var några förvirrade tankar från min hjärna. Håll med om att övergångarna inte var så tokiga, i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Joshua_Tree

Skönt att se att fler går runt och rättar saker. Visserligen har jag aldrig ändrat på skyltar i butiker, men väl på jobbet. Borde nog börja rätta affärerna också.

2007-05-03 @ 16:30:58
URL: http://www.scriptorium.se/josh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0