Mammon

Ekonominyheternas uträkning på bloggens möjlighet till intäkter ter sig lite märklig. Med den logiken skulle jag kunna håva in 78.500 pix om året på annonser och banners. Tio gånger så många läsare och jag skulle säga upp mig eller åtminstone ta tjänstledigt ett tag.

 

Så vad är min plan? Jag länkar tidningsartiklar och twinglar allt, som twinglas kan, nämner dn här och svd där. Givetvis håller jag koll på övriga bloggvärlden genom bloggportalen och kommenterar nyheterna högst upp på listan, som värsta folkpartist, utan att bidra med något väsentligt eller originellt.

 

Hjälper inte det så gör jag ett program, som besöker mig själv en gång i timme från alla ip-adresser jag har tillgång till. Då ska ni få se på intäkter! Om nu någon till äventyrs vill betala för att synas ihop med mig.

 

(Jag får så underhållande korrigeringsförslag från Word; banners ville man ha till bananers och istället för svd gav man alternativet sövd.)


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Fusk?

2007-08-23 @ 01:40:27
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0