Money money money

Precis som arbete fyller den tid som finns till förfogande, så tömmer konsumtion gärna pengarna på kontot.

 

För att inte alla pengarna vi fick för bilen ska kladdas bort på nya telefoner, restaurangbesök och annat bestämde jag mig för att flytta pengarna från lönekontot till sparkontot. Jag trodde att det var så jag gjorde när jag klickade på mina konton i Internetbanken, men i verkligheten gjorde jag precis tvärtom: tog pengar från sparkontot och dubblade summan på lönekontot.

 

Inga större katastrofer, det var bara att göra om överföringen. Denna gång dubbelt så stor men åt rätt håll. Sen slog bankens regelverk till. Aja baja, man får inte ostraffat göra hur många uttag som helst på ett år från ett sparkonto. Då blir det avgifter.

 

Min personliga bankman hade gått i pension, sen jag senast hade anledning att reda ut pengatransaktioner. Men en glad liten norska begrep efter ett tag att här har vi att göra med en riktig klanttant och tog bort kostnaden.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Om du har rätt bank skulle du kunna få min kompis Micke. Han är inte min personlige bankman, vi bara skojar om det, men han ska bli riktig personlig bankman och behöver någon att öva sig på.

2007-08-28 @ 23:44:42
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Inga M

Uttrycket klanttant var läckert! Det ska jag lägga på minnet, det känns som om det ofta skulle passa på mig.

2007-08-29 @ 19:22:24
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0