Kökkenmödding

Efter massiva påtryckningar från höger och vänster går vi på bleka kökslinjen. Det blir en diskret fondtapet och vita köksluckor. Vill vi vara mer vågade än så, blir det skrikiga stolsdynor, handdukar, löpare och gardiner.


image296Dagens nyinköpta köksoutfit blev en köksfläkt. Inför målningen plockade vi ner den gamla och insåg vilken volym den gjorde anspråk på med sin stora kupa. Nu blev det en smäckrare modell med glasdetaljer.

På jobbet har jag slitit med utbildningen i det nya registreringssystemet. Nu känns det som surtanterna börjar tina upp lite och se fördelarna med det nya. Maken är mindre glad. Han tycker att andra borde sköta utbildningen än den som gjort programmen. Det är möjligt att han har rätt i sakfrågan, men just nu vill jag bara ro projektet i hamn.



Imorgon, när vi lagt över större delen av jobbet kommer jag garanterat att somna ovaggad.


Kommentarer
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Fläkten ser elegant ut. Det verkar vara en djungel av fondtapeter just nu. Det påminner nästan om sjuttiotalets färgfest. Eftersom jag upplevt det en gång så avstår jag gärna.

2007-12-07 @ 07:45:22
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Anonym

styck mord är ingen vidare hobby!
även jag har 40 arbetsår,
jag frågar inte vad sverige kan göra för mig, utan för vad jag kan göra för sverige och moderatregeringen.

2007-12-09 @ 19:34:39
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Inga M

Fläkten ser stilren och prydlig ut. Låter också bra med en återhållsam färgskala. Håller med Nicoline att om man upplevt 70-talets orange-bruna-galenskaper på väggarna en gång så räcker det. Jag är fortfarande allergisk mot livliga mönster på väggarna och skulle inte fixa ens en fondtapet.

2007-12-12 @ 06:07:35
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

nicoline; vi har redan en fondtapet i vardagsrummet så marknaden känns mättad.
masken; det är bara att gneta på minst 10 år till.
inga; nej, orange-brun-epoken vill inte jag heller ha tillbaka. Hela vårt hem på 70-talet kryllade av stormönstrade Marimekkotyger.

2007-12-12 @ 18:20:21
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0