Se jag sitter ensam vi spisen ...

Nej inte riktigt, men jag sitter ensam kvar på jobbet och väntar på att det magiska klockslaget 19:00 ska slå. Då ska jag assistera några vimsiga användare med att avsluta dagens produktion.


Annars är det roligt nästan jämt! När man är programmakare, så ska beställaren av programmen skriva ned vad man ska göra. Det kallas för specifikation. Sen ska tok bara göra som tok säger. Idag uppdagades det att tok nummer ett var knasigare än vanligt, specifikationen var ofullständig och då har förstås även själva programmet blivit inkomplett. Så det blev lite smått krisigt och svettigt för beställaren.


Morgondagen kommer att inledas med ett hastigt hopkallat incident/alertmöte.


Sånt kräver kanske lite tröstätande? Jag är ingen vanligtvis gottegris, men Tvåan bjöd på en oemotståndlig efterrätt i helgen: Pepparkakscheesecake. Den var verkligen svinullagod.


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jag avundas dig på intet sätt vad gäller ditt arbete.. Hujedamej jag blir alldeles andfådd bara av tanken att jag skulle pyssla på med nåt liknande.
Efterrätten har jag minsann kollat in receptet på. Hur många pers kan det vara gjort för...
Annars skulle jag för övrigt vilja önska dig lite lugn och ro snart så här inför den stundande julen. Kan det va nåt eller..

2007-12-13 @ 22:58:29
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

solskuggan; mitt drömjobb är ditt. Alltså att driva hotell/pensionat. Men jag tycker det låter som du borde bli mer andfådd på ditt jobb än jag på mitt.
Jag skulle tro att kakan räcker till 8-10 pers, men det beror nog på vilka gottegrisar man har att göra med.

2007-12-14 @ 20:04:44
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0