Sliskigt

Tvåan beklagade sig över att deras samtalsämnen för det mesta snurrade kring respektive jobb. Så är det också för oss. "Det hjärtat är fullt av, talar munnen" heter det. Men det är knappast önskvärt att arbetet är den största hjärtefrågan. Nej, snarare är det så att "det hjärnan är full av, talar munnen". Och inte ens en helg kan utplåna jobbtankar.


För att rensa hjärnan så har M och Svärsonen börjat en ny lek: platespottning. Man samlar helt enkelt på registreringsskyltar till bilar. Det gäller att hitta skyltarna i nummerordning. Först ut är en registreringsskylt med siffrorna 001, nästa är 002 osv. Det låter lätt som en plätt, men det tar sin tid. M såg 004 idag och Svärsonen letar efter 006.


Vi gick ett varv runt Riddarfjärden igår utan att kunna hitta något tillskott i samlingen. Däremot kunde vi skicka en bild på det nummer som Svärsonen sökte. Hela leken är ett slags fågelskådning för storstadsbor.


Jag har försummat det mesta till förmån för arbetet, så nu får en länk till en bra artikel om Disneyprinsessorna. Det är inte bara jag som tycker att hela den massiva prinsessockervadden står en i halsen. Stella och My är fast i Askungen-Snövit-Belle-Jasmin-mm-träsket. Disney tillverkar undermåliga prinsesstidningar, som jag bara vägrar att läsa. Det går inte utan åksjukepiller.


Men en figur, som artikelförfattaren glömt är Tingeling. Jag såg Peter Pan bara för några veckor sedan tillsammans med barnbarnen och slogs just av den lilla fens agerande. Hon försöker vinna Peter Pans gunst med alla (läs: utmanande) medel, som t ex att pusha upp tuttarna lite extra.


Jag har inte sett Skönheten och Odjuret, men enligt hörsägen ska den vara värst. Belle har fullt sjå att hålla det tjuriga Odjuret på gott humör. Vad kan en liten flicka lära sig av det, om kvinnors roll i ett förhållande? Nej, jag är beredd att bojkotta prinsessörjan med omedelbar verkan.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Äsch, det går över allt det där prinsessandet utan att sätta alltför djupa spår. Jag tyckte inte alls det var så farligt med Skönheten och Odjuret. Belle knäckte ju den förfärlige Gaston och det tyckte mina flickor var mycket roligt. Däremot vet jag de tyckte att Odjuret blev rätt mesig som vacker prins. Särskilt Äldsta som fortsatt ha en viss fallenhet för odjur.

2007-12-21 @ 01:45:54
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Säkert, de flesta kommer över det utan större men. Om inte annat för att prinstillgången är så begränsad. Verklighetens odjur kan vara värre än diktens, speciellt när det inte handlar om utseendet. Så Äldsta får se upp.

2007-12-25 @ 11:58:35
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0