Mobbning åter på tapeten

DN har idag en hel artikelserie om mobbning, ett ämnen som ständigt behöver uppmärksammas.
Där man bl a tar upp hur en utsatt elev även blev trakasserad under lektionerna.

Jag klarade mig i stort sett bra genom skolan, men under en period på högstadiet var det flera grabbar i klassen som störde sig på mig. De tyckte tydligen att jag var för duktig, så varje gång jag svarade på lektionerna stämde de upp i kör ”Åhhhh!” med en tillgjord beundrande ton.

De flesta lärarna kunde hantera situationen och pojkarna la ner sitt oskick. Men läraren i historia var en väldigt vek typ. Han klarade inte av grabbgänget och konsekvensen blev att jag slutade räcka upp handen på hans lektioner.

Ibland hände det att läraren gav mig frågan, trots att jag inte räckt upp handen och när retstickorna drog igång sin talkör, kändes det som trakasserierna drabbade läraren mer än mig. Det blev så uppenbart att han inte bestämde i klassrummet.


Kommentarer
Postat av: Louismiriam

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-09-02 @ 11:06:41
URL: http://louismiriam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0