Någon måste ta sitt ansvar!

Jag fattar mig inte på folk. Eftersom jag själv tillhör kategorin förhalare eller uppskjutare, borde jag kanske känna empati. Det gör jag inte.

Mina månadsräkningar brukar börja ramla in i brevlådan någon gång i mitten av månaden och sådär kring den 22, när jag tycker att alla landat, sätter jag mig vid datorn och knappar in betalningarna. Ingen trängsel, ingen tröghet, allt går så geschwindt.

Rena dygdemönstret, alltså! Jag kanske är arbetsskadad, men man måste inte vänta till sista möjliga registreringstillfälle. Det finns möjlighet att ange framtida betaldatum, vet inte folk det? Förmodligen inte, varför skulle några timmars stopp i en Internetbank annars få stora svarta rubriker i pressen.

Ännu svårare har jag för att tycka synd om folk som blir hysteriska över börsen.


Kommentarer
Postat av: FruH

Jag väntar alltid till sista minuten. Troligtvis för jag inte orkar gå in och regga flera gånger. Så då sitter jag hellre med hela bunten räkningar och knappar in dem kl 11 den sista varje månad.

2007-03-01 @ 09:10:18
Postat av: frktjatlund

Fy, vilka risker du tar. Jag, som vet vad som kan hända med datasystem när alla prompt ska in samtidigt, skulle aldrig chansa på det viset. Trots att det är mot min natur.

2007-03-01 @ 10:45:31
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0