Negativ efter natten

Nej, det kom ingen morgontidning. Något av det värsta jag vet, framförallt på helger. Nu fick jag nöja mig med nätet. Kort sammanfattning: VM och väder, bilist attackerar gående, Kicki leds av scenen, bombdåd i Bagdad, Danielsson kränkt. Bara tragedier!

Jag hittade den här lilla frågeställningen i dn, som bevisar att jag har besläktade själar. Jag blir också tokig när unga expediter tror att det är artigt att nia kunder. För oss som vuxit upp före 70-talet är det snarare oförskämt och nedlåtande.  Jag brukar försöka med: Säg du, det låter mycket trevligare.

Nej, vi har knappt några pengar kvar av januarilönen. Det blir till att ta till sparkontot. Bredband är farliga grejer. Får man ett infall är det så lätt att förverkliga tanken. Ett par teaterbiljetter här, några där och ytterligare en föreställning.

I förra veckan kändes vintern så lång, mörk och kall. Den hade ju pågått flera veckor, så vi bokade en resa tillsammans med Tvåans familj. Nästa vecka vid den här tiden är vi på väg söderut.

Nej, där försvann ännu mer pengar. Vi har gynnat flera möbelvaruhus senaste tiden. Ett tv-skåp på Ikea, en matgrupp till köket och vardagsrumslampa på Mio och en vardagsrumsmatta på Asko. Det gäller att fördela pengarna så alla kan överleva.


Kommentarer
Postat av: Casperella

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2010-04-23 @ 11:55:15
URL: http://casperella.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0