Snudd på oavgjort

Vem kan motstå Sigges utmaning? Inte jag.

Min kvinnliga sida:
[x] Köpt en hårfön?
[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut? (Jag ser rolig ut utan smink också)
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda?
[x] Pratat känslor?
[x] Tänkt på att matcha mina kläder?
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende?
[  ] Ringt upp en person utan konkret syfte? (Gillar inte kallprat. Speciellt inte på telefon.)
[x] Funderat på namn åt mina barn? (Gör inte alla föräldrar det?)
[  ] Insett storheten hos Barbra Streisand? (Vad jag vet är hon ganska liten människa)
[x] Druckit Cosmopolitan?
[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"?
[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"?
[x] Känt mig sugen på en kopp te?
[  ] Känt glädje över att få blommor i present ?
[  ] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ?
[  ] Blivit arg utan anledning?
[x] Gråtit efter 9 fyllda år?
[  ] Brytt mig om H&M:s val av modell?
[x] Pratat skvaller? (Heter det inte skvallrat?)
[x] Varit arg/sur utan att tala om det? (Saknar pokerfejs, så det behövs inte)
[x] Kramat en kille? (Är det manligare att ha kramat flera?)
[x] Dansat? (Kvinnlig pryl? Oftast har det varit en man inblandad i mitt dansande)
Totalt: 16 poäng

Min manliga sida:
[x] Ljugit om hur mycket jag har druckit?
[x] Ätit en blodig stek?
[x] Läst en biltidning? (Om man räknar Vi Bilägare till kategorin)
[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap? (Verktyg?)
[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det?
[  ] Skött grillen under en grillfest?
[  ] Läst en bok av Jan Guillou? (Bara några sidor, pallar inte stilen)
[  ] Läst ett nummer av slitz?
[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känns sig uppskattad?
[  ] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza?
[  ] Gått på en Ulf Lundell-konsert ?
[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person? (Brorsan)
[  ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna? (Alla Die Hard, bara några Rocky)
[x] Diskuterat bröst? (Fast inte på ett manligt sätt, antar jag)
[  ] Gjort lumpen?
[x] Läst nick hornby?
[x] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning? (Utan större framgång)
[x]Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil?
[  ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar? (Avsikten med besöket = städning)
[x] Lagat någonting på egen hand? (Mest mat, men även div prylar)
[x] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan? (Bara för att ha gjort det)
[  ] Tävlat i att dricka öl?

Totalt: 13 poäng


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det där var ju riktigt tramsigt. Gitter inte svara. Är det inte helt enkelt så att listan från början har varit avsedd för män och många kryss på första delen ska avgöra hur bögig man är? I så fall har jag viss förståelse. Men bara viss. Ska vi ta det som ett tecken på att Sigge börjat tröttna på sitt jobb när han skickar ut dylikt?

2007-02-05 @ 13:14:37
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag tror listan är skapad för och av barnlösa singlar med mycket fördomar om vad som är typiskt manligt och kvinnligt. Och som inte har en aning om vad som tvunget måste göras, oavsett kön.

2007-02-05 @ 14:14:08
URL: http://frktjalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0