En småhandlares bekännelser

Jag gillar nyheter som slår fast att oplanerade och slarviga människor vinner i längden. Som man blivit itutad att det är bättre att storhandla istället för att kuta till affären varenda dag. Jag har känt mig som en lägre stående människa.

Äntligen finns det en undersökning som visar att storhandlare förlorar pengar. Mitt skumma beteende att handla varje dag och t o m flera gånger om dagen sparar pengar. Då vill jag beställa en ny utredning: Varför märks det inte på bankkontot?


Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Tack så mycket för att du tipsade om denna nyhet. Nu känner jag mig mycket lugnare. Har du inte sett någon undersökning som säger att det är bra att ha det stökigt hemma också? ;-)

2007-01-15 @ 18:43:33
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: SolSkuggan

Är man fattig är det rent av vansinne att storhandla..
En 25 port. mos för minst 40:- när jag kan få en 6:a för 15:- då räcker det ju till lite x-tra pris korv också..
Så blir det när visheten bedrar klokheten..
Man ska ha god ekonomi för att kunna tjäna på att storhandla..
Lev väl

2007-01-15 @ 20:48:34
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Det är jättebra med lite stökigt och skit i hörnen. Barnen i Baltikum är inte hälften så allergiska som svenska barn, trots att miljön är sämre där. Det är för rent i Sverige, helt enkelt, så barnen tål ingenting.

Sen har jag hört att dammråttor drar åt sig bakterier. Färre infektioner åt de slarviga, med andra ord.

2007-01-15 @ 22:09:10
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: FruH

Det är ungefär som att läsa om att de som satt i baren var de som överlevde Estonia eller om alla de människor som försovit sig och slapp uppleva attacken mot tvillingtornen i New York.

Det lönar sig inte att vara ordentlig.

2007-01-16 @ 09:49:44
Postat av: Inga M

Jag gottade mig också åt den här artikeln. Fixar inte heller att handla särskilt planerat.

2007-01-16 @ 23:37:12
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0