Gruvliga ting

Jag vet inte vem som hade det svettigast, nye chefskandidaten eller vi tre som han eventuellt ska chefa över. Under en timme skulle vi ställa intelligenta frågor och svara på sådana saker som: Vad förväntar ni er av en chef?

Kandidaten skulle också svara på frågor och berätta om sig själv utan att bli så detaljerad att vi blev uttråkade. Nå, vi överlevde en timmes samvaro allihop. Efteråt kom vd:n för en snabbintervju om vad vi tyckte. Jorå, han verkar väl trevlig. Han körde lite med spräckta brallans princip, när han började med att kommentera sin skånska. Och sen när han beskrev sina fritidintressen hamnade matlagning högt på listan. Just för att han var skåning.

Vd:n skulle använda helgen till att fundera om pågen passar för jobbet. Nu när vi inte verkade sätta oss på tvären.

Tre jobbiga saker är avklarade.

  1. Fondtapet vald till vardagsrummet.
  2. Billyhyllan är tillbaka hos Ingvar.
  3. Benjamin är avlivad.

Uno
Vi tog en engelsk tapet med röda blommor på svart botten (lite annan färgställning än exemplet på nätet). Kalaset, två rullar, kostar drygt 1500 och leverans sker om en vecka.

Due
Vi kunde inte hitta kvittot på Billyhyllan i röran, men Ikea har ett fiffigt tillgodokvittosystem (sammansatt med fyra ord, sånt klarar endast svenska språket). Man får ett litet kort med magnetremsa som är laddat med beloppet på det återköpta. Det är bara att dra i kassan när man vill handla något nytt.

Tre
När jag kom upp från affären mötte jag maken med vild blick. Han hade en bautagrensax i ena handen och släpade den halshuggna fikusen med andra näven. Jag tror att han ville skona mig från att se det fasansfulla dådet. Nu fick jag bara sopa upp lite avfallna löv och tänka tillbaka på alla år som den gröna växten stått tyst i vardagsummet och alstrat syre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0