Nytt för i år

sovrum

Taraah nr 1
Eller hur man nu stavar det. Här ser ni min
sovrumsstol. Det var inte igår, för den har
varit täckt med ett berg av mina halvanvända
kläder.

Alltså, koftor, kjolar och strumpbyxor
som inte är tillräckligt smutsiga för att tvättas,
men inte heller så fräscha att jag vill blanda
dem med rena kläder. Och förresten skulle
de inte fått plats.

Idag gjorde jag äntligen slag i saken och rensade
upp i klädträsket. Kläder i lådor och skåp
värderades i högar med



1. Släng, du kommer aldrig att använda plagget igen.
2. Lägg undan, du får inte plats i plagget just nu.
3. Tvätta, så du kan lägga plagget bland rena kläder.

Nu slutför jag steg tre och Cylinda skvalpar och kluckar så hemtrevlig i badrummet.

Taraah nr 2
I mitt kök finns elektriska apparater som använd alltför sällan. Nu festade jag till med att använda en av dessa sällanprylar. Skärmaskinen inköptes till något bröllop eller annan stor familjesammankomst. Tjälknöl på tjälknöl skulle skivas tunt. Nu var det en rökt renstek som fick smaka klingan, så här på årets första dag.

kitchen

Då har jag redan använt sällansaken en gång i år. En klar statistikförbättring!

Tjuvlyssnat
Igår när vi promenerade tvärs över Söder till några vänner, mötte vi en pappa med dotter på 4-5 år. Vi hör hur flickan ställer den självklara frågan:
– Pappa, den där farbrorn som blev avrättad, är han död?

Den frågan verkar vara ett bekymmer för resten av världen också.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det mest oanvända som bott i mina hem är en elektrisk citruspress. Förste maken förde den med sig i boet, den hade varit lysningspresent i hans första äktenskapet. Den blev kvar hos mig efter vår skilsmässa men jag återgäldade den som 50-årspresent. I originalförpackning.

2007-01-02 @ 15:11:25
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Med den historiken i bagaget, förstår jag att prylen blev oanvänd hos dig.

2007-01-02 @ 16:13:58
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0