Amnesia

Jag har varit i Strängnäs många gånger. Igår t ex var jag där två gånger. Den här veckan har jag jour på jobbet. Det betydde att jag hade tagit med mig min lilla dator, om utifall en liten Internetbank skulle få problem.

 

När vi kommit fram upptäckte jag att den lilla, lilla mobilen låg kvar på byrån hemma i hallen. Den lilla, lilla gumman började överlägga med sig själv.

- Hur troligt är det att den lilla banken kommer att få problem? Det var säkert ett halvår sedan.

- Men vidarekopplingen till min mobil är den enda livlinan för tjänsten.

- Om det blir problem, hur seriöst framstår jag och mitt företag inför kunden?

- Jag vet hur galen jag själv blir, som kund när saker inte funkar.

 

Samvetet gav mig ingen ro! Det var bara att ta bilen tillbaka och hämta upp telefonen. (OK, det blev aldrig några problem men ett gott samvete ...)

 

Imorse åkte jag iväg på egen hand. Plötslig ringer min mobil.

- Skönt, telefonen är med!

Men inte bara min egen mobil låg i handväskan, makens var med. Han, som föraktar handväskor, har inga problem med att utnyttja dem. När han tröttnar på att bära saker i sina fickor, får jag kånka runt på dem. Det var bara att göra en rundpall och återvända till brottplatsen.

 

Annars har M hyrt filmer helt hysteriskt efter semestern och jag har varit åsyna vittne till en massa dynga. En bra film, som jag kan rekommendera, har dock passerat revy, Infödd soldat.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jo det där med handväska känner jag igen. Idag gick jag omkring och bar på diverse nyttigheter, men det var ju bra med det där extra paraplyet då regnskurarna kom över stockholm.

2007-07-29 @ 22:20:56
URL: http://skogsmyrans.blogg.se
Postat av: Gisan

Jag känner igen det där med lån av plats i handväskan :-)

2007-07-30 @ 07:01:32
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag försöker hålla mig till små väskor för att slippa bära på andras prylar. Kan det vara därför mannens telefoner blir mindre och mindre?

2007-07-30 @ 09:56:41
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Edvardstella

Enjoy your website very much. Good job!

2010-02-12 @ 10:09:45
URL: http://edvardstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0