Valuta för pengarna

Efter intensiv kritik från närstående har jag anledning att backa tidigare inlägg. Det finns somliga i min närhet som tycker att jag är alldeles för fixerad vid vad saker kostar.
 
OK, campingen är inte apdyr, den är vad man kan kalla för prisvärd. Man får med andra ord mycket för pengarna.

Strandläge
Det enda som skiljer oss från platjan är järnvägen. Tågen kommer hela tiden rusande längs kusten och folk struntar fullständigt i röda signaler och nedfällda bommar. Lokförarna hänger på tutan i kilometer efter kilometer och vi ser framför oss hur folk splashar mot rutan på loket, som stora feta insekter.

Renlighet
Sanitetsanläggningarna städas flera gånger omdagen bokstavligen från golv till tak. Mamma skulle bli riktig avundsjuk.

All inclusive
Eftersom jag lätt kan skylla på M:s värkande fot så kan jag utan att ursäkta mig berätta att vi tillbringar dagarna på gratis (nu är jag där igen) solsängar i skuggan under tamarindliknande träd på ett av poolområdena.

För de mer energiska finns tennisbanor, pingisbord, volleybollplaner och en massa annat. Men jag har förkovrat mi i Konsten att vara snäll. Stefan Einhorn och jag tyckker att jag är ganska snäll. De flesta jag känner  är det. Jag kan egentligen bara erinra mig en person hittills som jag skulle vilja betrakta som rent illasinnad.

Det var en kvinna på jobbet som var allmänt elak och gärna förklenade andras insatser i tro att hon upphöjde sin egen. Vid ett tillfälle  hade en ung, religiös flicka problem med kopieringsmaskinen. När elakingen passerade frågade hon insmickrande
- Behöver du hjälp?
- Ja, jag hittar inte papperstrasslet.
- Be en bön då, fick hon till svar.

Kommentarer
Postat av: Inga M

När jag kollar på Din länk ser jag att det är en stabil familjecamping som rekommenderar unga singlar att hålla sig därifrån. Det låter tryggt! Men se upp med tåget!!

2007-07-07 @ 18:23:07
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Annela

Hihi, det där med feta insekter lät roligt, fast lite hemskt.

2007-07-07 @ 22:22:55
URL: http://www.annelas.blogspot.com
Postat av: Lars Anders Johansson

Man ska dra sig för att håna de religiösa. Vi vet ju alla hur det gick för de 42 barn som retade profeten Elisa för hans tunnhårighet...

2007-07-08 @ 18:52:02
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: soldalen

Det är väl inget fel att tycka att saker och ting är dyra, vi lever ju i den värld vi lever i, allting kostar pengar och de flesta vill ju gärna få något för dem också. Att spendera tid på camping eller hotell kostar sannerligen pengar beroende på var man ska bo förståss men ser man det lite längre så kostar det ju också att driva dessa. Inköp och löner tillika annat smått och gott som tillkommer, men visst är man fri att tycka att vissa saker inte alls borde kosta så mycket.
Och vad slår den fria naturens orörda inbjudande stränder där man i lugn och ro kan njuta av bad och meditation..
Ha det gott och tyck till!
Kramiz/IKA

2007-07-09 @ 11:59:39
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: Anonym

inga; Precis, varken ungdomsgäng eller kamphundar är välkomna. Det inkluderar även Rottweilers.
annela; vi har ännu inte upptäckt några kroppsdelar längs spåret, som tur är.
slott; Ja, det är bäst för elakingarna att se upp för björnhonor.
soldalen; Nej, pengar är inte allt här i livet, men en del i alla fall

2007-07-11 @ 11:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0