Hörselskada

Jag har ett väldigt bra hörselminne. På något vis kan jag spela upp gamla samtal i huvudet. När jag läste en artikel som framhöll negativa konsekvenser av att ge barn allt de önskar sig, dök en konversation mellan sönerna upp i skallen. Samtalet ägde rum under Stockholm Marathon.

 

Trean säger till Ettan

- Just det, ni köpte ett sommarställe. Var ligger det någonstans?

- Det ligger utanför Trosa, men vi har inte tillträde till det förrän om två veckor.

- Schysst!

 

Sen blir det prat om avlopp, brunn och andra teknikaliteter. Trean har en liten byggfirma och Ettan dristar sig att säga

- Förresten, vi ska riva ut all inredning och bygga om kåken totalt. Skulle du kunna hjälpa mig med att hämta byggmaterial med din pickup?

 

Nu skulle man förvänta ett positivt gensvar. Ettan är familjens dataguru och är alltid hjälpsam, framförallt mot sin bror. Ett tag hade Trean en server igång för något nätspel och jag vet inte hur många timmar Ettan la ner på att få sakerna att funka.

 

Men icke; utan att blinka säger den bortskämde yngre sonen

- Beställ hemkörning från byggvaruhuset. Det kostar inte en förmögenhet.

 

Trean, som hela tiden förväntar sig att andra ska ställa upp när han behöver hjälp, verkar sorgligt nog inte själv villig att lägga två strån i kors för någon annan.


Kommentarer
Postat av: Tormargit

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2009-05-22 @ 07:10:02
URL: http://tormargit.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0