Inte mer än rätt

Jag avundas inte föräldrar till flickor på väg in i tonåren. När jag var där, i början på 1960-talet, härjade en förövare på Södermalm, som våldtog och dödade småflickor.  Om jag inte missminner mig tror jag att den sviten av brott av källan till Sjövall/Wahlöö-romanen om Balkongmannen.

Oj, oj, vad mamma varnade oss för fula gubbar och deras metoder. Jag höll hela tiden ögonen öppna för motbjudande män. Framför mig såg jag någon riktigt oattraktiv man med bölder, dåliga tänder och smutsigt hår.
 

Hur fick den hivman, som idag är på tapeten, 130 flickor och unga kvinnor i säng? Tillit är en vacker egenskap, men den måste paras med realism. Nog måste också dagens mödrar varna för fula gubbar? Det här exemplaret hade till och med dåliga tänder. (Tack, mamma)

 

Min vädjan: Snälla flickor, sälj er inte så billigt. Alla vill ha bekräftelse, men alla som tycks ge det, har inte schyssta motiv. Dags att upprätta en checklista för flickor!


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jodu fula gubbar har alltid funnits men nu för tiden verkar de ha spårat ut rejält.. Helt sjukt så sjuka de är.
Ett varningens finger behöver allt rätas ut och pekas med..
Ha det gott i solgasset. Här har vi haft 30 grader nu i mer än vecka.. pust.

2007-06-10 @ 19:31:55
URL: http://splskuggan.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Otäckt!

2007-06-11 @ 09:44:26
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0