Svagaste länken

Nu är det dags att ge sig på Primelabs/twinglyanalys av bloggvärlden. Där framkommer att mest länkade kategorin är politiska bloggar. Nu tillhör jag inte länkarna; jag länkar väldigt sällan, men jag läser en massa bloggar. En blogg som jag aldrig skulle komma på tanken att läsa är Alla dessa dagar. Finns det någon tristare människotyp, som jag känner honom, än Bildt?

 

Saken är den att jag vill bli överraskad. För 100 år sedan, när Stockholmtidningen gick i graven för sista/senaste gången jobbade jag på Skådebanan. Någon försökte få folk att stödprenumera när en medarbetare sa:

- Jag vill inte veta vad jag ska tycka redan vid köksbordet.

 

Så tycker jag att många politiska bloggar är; man vet redan i förväg vilka kommentarer och åsikter de kommer att upprepa. Är bloggaren en man, vilket det oftast är fråga om, så är inläggen desto ordrikare. Så fort det dyker upp en nyhet om porr/religion/skatter/miljö så rycker han bara i snöret på magen och ut kommer minst 549 välformulerade ord.

 

Jag gillar folk med åsikter, men en ren åsiktsblogg är trist i längden.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag delar Din förtjusning över blandade bloggar. Jag läser inga ämnesbloggar. De har ju liksom inga människor av kött och blod bakom sig, bara en åsiktsfasad. Jag har ju aldrig en chans att veta varför just den människan tycker som den gör. Säkert är det fler läsare att få om man nischar sig på ett bestämt ämne, typ politik. Men jag vägrar att sälja min blogg för att få fler som läser, min blogg är bara min och jag skriver mest för att roa mig själv om nu sanningen ska fram. Fast så ska man väl inte säga förstås. Man ska säkert kamouflera sina egoistiska syften i något mer gångbart, men jag kom inte på något just nu. Och nu ska vi på födelsedagskalas - igen!

2007-06-19 @ 19:58:29
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Somliga tänker bara på nöjen! Men ska du inte passa på att sälja dig för 3 öre/besök? Metro är villiga att betala. Med några hundra besök om dagen, så kan du köpa en kvällstidning.

2007-06-19 @ 20:57:23
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Oj då, då finns det stora pengar på att skriva snuskiga rubriker och locka till sig massor av besök! Det kanske kan bli ett lättvindigt komplement till min magra pension framöver, kan genomföras sängliggande om jag blir svag och skröpplig. För jag tror att det räcker med runda ord i rubriken så strömmar besökarna till, sen kan nog brödtexten handla om svalor eller så. Fast inte flugsnappare då, för de är hemskt promiskuösa faktiskt. Nu är jag alltså precis hemkommen från födelsedagskalaset och ska gå och tvätta bort den specialgiftiga isländska myggoljan.
Till dess så är min blogg min borg och inte till salu ens för en kvällstidning per dag.

2007-06-20 @ 00:38:55
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Nej, det gäller att hålla på sig och inte sälja sig. I alla fall inte så billigt.

2007-06-20 @ 16:56:17
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0