Blåsningen

Igår tubbade Trean mig till att göra något som jag skulle avsky om någon utsatte mig för. 

Bakgrund
Trean har en liten byggfirma, som tar på sig mindre ombyggnadsjobb. För tillfället håller de på att bygga om kök och badrum i en av stans bostadsrättsföreningar.

Steffe, som Trean jobbar med, hamnade i ett dilemma. Närmaste badrummet var inte färdigt på långa vägar, men i köket var diskbänken monterad. Eftersom han var akut nödig, pinkade han i vasken. I samma sekund stegade ordförande i föreningen in och tog Steffe på par gärning. Pinsam historia för bägge parter.

Trean ringde mig och ville att jag skulle ringa Steffe och agera lägenhetsinnehavare, som fått höra om händelsen från ordföranden. Telefonsvararen skulle vara på så jag skulle inte behöva prata med någon personligen. Motvilligt gick jag med på uppdraget.

Men det var ingen telefonsvarare i andra änden, utan en flickvän. Steffe var i duschen och jag sa bara att jag ringer senare. Det tänkte jag inte alls göra och ringde och sa att jag backade ur det hela. Sekunden efter jag lagt på, ringer Steffe och undrar vad jag ville.

Dådet
Då var jag tvungen att spela missnöjd kund och att jag verkligen inte var glad över vad jag hört och tänkte kräva ny diskbänk. Hur skulle jag kunna bortse ifrån att han urinerat där jag skulle hantera mat och porslin. Mitt försäkringsbolag skulle ta kontakt.

Det blev alldeles tyst i luren. Jag avslutade samtalet surt och vi la på . Jag led med den stackaren. Han svalde allt med hull och hår. Jag är bra på att vara missnöjd kund på telefon.

Steffe ringde upp Trean och visste inte hur han skulle göra. Efter några svettiga minuter berättade Trean att allt var fejk och det var bara att glömma alltihop. Det blev en sömnlös natt för vattenkastaren. Mest för att han försökte tänka ut en gruvlig hämnd.

Usch, och jag som vanligtvis lider med alla som utsätts för blåsningar. Det var till och med svårt för mig att glädja mig över stålligheterna amerikanare utsattes för av Borat. Det kanske är för att jag är så lättlurad själv.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tihi tihi.
Kommer mig osökt att tänka på...nä jag tar den en annan gång!

2007-03-30 @ 00:22:59
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0