Extraprisprinsessan - det är jag

Ett gammalt torsdagsnöje kom till heders. Förr i världen, när familjen var stor och inkomsten liten, använde jag torsdagseftermiddagen till att studera utbudet av extrapriser och sen gjorde jag räder i kringliggande matvaruaffärer. 

Egentligen skulle jag ha vabbat hela dagen, men sen behövde Tvåan mina tjänster nu under eftermiddagen. Men har man ställt in sig på ledighet, är det väldigt svårt att ladda om. Jag stannade hemma, röjde och sen kände jag för en promenad.

Konsum, Vi, ICA och Hemköp fick uppvaktning av mig. Endast varor med röda lappar hamnade i korgen. Lammfärs, lammgrillare, rökt lax, Serranoskinka, ost, ägg, ostronskivling och en massa annat tävlar om kylskåpsutrymme.

Jag brukar gnälla över pensionärer som prompt måste handla när stressade, hårt arbetade människor har möjlighet att köpa sina prylar. Den uppfattningen får jag nog revidera efter dagens utflykt. Det finns tydligen alltid en massa shoppande äldre människor ute på stan.

De bredde ut sig över Åhléns bokrea, så jag tappade lusten på direkten. De flesta böcker jag såg, var hårda versioner av böcker vi redan har. Och varför fylla på en rensade bokhylla bara för att det är rea?

Dagens bikt
Det första Stella sa när hon kom in genom dörren
- Jag vill se Kalle Ankas nötter. Konstiga önskningar barn har nuförtiden. Jag letade upp en filmsnutt på datorn med Kalle och Piff och Puff, som hon blev väldigt nöjd med.

Nästa önskan
- Jag vill ha kakor. Sen inventerade hon skafferiet och hittade pepparkakor. Nu sitter Stella framför datorn, kollar på Disneyfilmer och knaprar kakor.

Är jag usel eller är jag usel, som barnvakt. Kanske lite väl mycket åt det bekväma hållet.



Allt verkar inte funka som förr. Gamla citattecken och nya tankestreck blir frågetecken. Mina nypublicerade inlägg kan bara jag själv se på "Visa inlägget".  Annars funkar allt lika trögt som vanlig.

Vore det inte idé med att dela upp bloggarna. Betalande får ett vip-spår. Då skulle jag gladeligen betala. Eftersom jag hållit till här över ett år känner jag inte för att byta leverantör.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Ja, kan inte Du föreslå det. Jag menar att om man betalar så ska man slippa lite av strulet som sabbar blogglädjen med jämna mellanrum. Just nu funkar det men en del inlägg är borta i det blå och ett antal kommentarer syns enbart som siffror på bloggen men går inte att ta fram o läsa

2007-03-03 @ 00:45:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: HerrH

Senare på kvällen när Stella kom hem så kräktes hon pepparkakskräks över hela hallen ;) resultatet blev en traumatisk resa till IKEA på söndagen för att köpa nya hallmattor. Jag tycker att ni gör ett bra jobb som barnvakter, det viktiga är ju att Stella tycker om att vara hos er, och det har ni ju lyckats med!

2007-03-06 @ 11:50:07
Postat av: frktjatlund

Usel är tydligen bara förnamnet. Jag tänker inte förnya kakförrådet, men det är svårt att styra morfar.

btw, är inte alla ikearesor traumatiska?

2007-03-06 @ 13:03:28
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0