Medtagen

Sex egenheter, hmmm. Jag blev tagen av Moster Mjölgumpa och här kommer några underligheter eller särdrag.

 
  1. Jag har konstiga arbetskador. När jag tror mig skriva ett ord har det i själva verket blivit ett helt annat. De knasigheter jag kommer på på rak arm: Decimal blir decimail, av blir avi, alla ord som slutar på "end" får en punkt efter sig, vokalerna å-ä-ö blir gärna a-e-o. F7-knappen är mer nött än övrig funktionsknappar.

  2. Kan otaliga sångtexter utantill utan att kunna sjunga, men det brukar inte hindra mig.

  3. Min bestämda åsikt är att skalet på citrusfrukter ska hänga ihop i ett enda skal när man skalat dem och det ska helst se ut som en blomma. Bäst funkar det med satsumas och clementiner.

  4. Jag tål inte rå paprika, bara tillagad. Dessvärre brukar jag glömma det mellan varven och som straff får jag magknip och rapar i timtal.

  5. Jag har cyklat Siljan Runt otaliga gånger och har ett helt gäng dalahästar som minne av bedrifterna. Gänget är nu decimerat till fyra, somliga har vi gett bort till utländska gäster. De har blivit glada, men undrat varför ett årtal är ditmålade på kusarna.

  6. Det var minst femton år sedan jag var sjukskriven. Hela barndomen gällde den benhårda regeln: Ingen feber, marsch pannkaka och iväg till skolan bara. Den svåra barndomen är kanske inte hela förklaringen, det är dyrt också. 

Usch, nu är jag en sån där trist människa, som förstör alla kedjor och kommer att drabbas av alla möjliga hemska förbannelser. Men jag har svårt att utmana andra. Det blir så pinsamt om de inte har minsta lust eller undrar vem jag är eller varför jag mopsar upp mig.

 

Så jag tar den som känner sig kallad, manad, inspirerad eller egendomligare än många andra.


Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Tänk att vi skalar citrusfrukter likadant. Det blir så mycket lättare att få med sig allt till soppåsen då tycker jag.

2007-03-08 @ 14:57:15
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: frktjatlund

Egentligen borde man lära ut metoden redan i sexårsverkasmheten, så självklart överlägsen är den.

2007-03-08 @ 16:24:52
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0